Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Przez ostatnie kilka lat, zauważyłem, że wciąż dla wielu firm prowadzenie fanpage na facebooku czy to instagramie, to zajęcie dorywcze, którym może się każdy zająć. 

Niestety, często może zakończyć się to nie do końca tak, jak sobie to wyobrażano. 


 (Przyznaję, dopiero na dole dałem odpowiedź, gdzie są podane widełki.
Ale całość wpisu ma także za zadanie pokazać, za co tak naprawdę się płaci.)  

Wtedy firmie/osobie czasami nasuwa się
myśl, aby zlecić to zadanie agencji/freelancerowi.  
Pojawiają się pytania: 

-Za co tak naprawdę się płaci? 
-ile kosztuje prowadzenie fanpage?  

W poniższym wpisie, postaram się odpowiedzieć na te pytania. Tak więc, nie przedłużając, co wchodzi w cenę prowadzenia mediów społecznościowych? 

Strategia.

Wolałbym określić to bardziej jako ,,cel” lub ,,sens prowadzenia fanpage”.  
W skład tego wchodzą:

Wyznaczenie celu.   

Czyli podstawowe pytanie, co tak naprawdę da założenie fanpage. Czy chcesz informować o swoich produktach?  Docierać do potencjalnych klientów? Budować zaangażowaną społeczność? Rozwiązywać bieżące problemy? Trzeba mieć cel tego, że firma pojawi się w social mediach. 

Natomiast jeśli hasłem strategii jest Jakoś to będzie, ciąg dalszy można przewidzieć bez trudu-stracony czas, tak więc także stracone pieniądze, które firma mogła poświęcić na coś innego lub zainwestować w usługi profesjonalisty.  
To wszystko ma wpływ na to, jak fanpage będzie prowadzony – i w rezultacie, ile będzie kosztować.   
 

Zbadanie grupy docelowej.  

 Kim tak naprawdę są nasi odbiorcy.
Czego potrzebują? Ciekawostek i prostych informacji, czy może, chcą specjalistyczne treści, które kierowane są tylko do specjalistów? 
Przykład: Inną treść należy zrobić w sklepie rowerowym z rowerami dla rodzin, a inną, dla firmy która szkoli zawodowców, zawodników. 

 Określenie wizerunku, wartości i cech, jakie ma przekazywać fanpage.  
 Inne treści będą potrzebne przy fanpage rozrywkowym, a inne przy firmie, która ma wąski, specjalistyczny zakres usług. 

 

Opracowanie sposobu komunikacji.

 czyli prościej pisząc: jak mamy zamiar docierać do odbiorców? 

 

Ustalenie ilości i rodzajów postów. Na czym bardziej należy skupić uwagę, czy na tekst, czy na grafikę.  A może dobrym zastosowaniem będzie stworzenie grafiki 3D produktu?  
 

Sporządzenie harmonogramu.  

Trzeba zwrócić uwagę na święta, wydarzenia, a także ustalić, czy chcemy brać też udział w RTM, czyli Real Time Marketing (Opiszę to w osobnym poście) 
Często pada pytanie-ile razy dziennie powinniśmy publikować nowe posty?  
Muszę także i tu posłużyć się najczęstszą odpowiedzią w mojej branży, czyli ,,To zależy.”  
Od czego? Od specyfikacji Twojej branży oraz społeczności.
Chcesz rozwinąć viral, albo dziennik informacyjny, własne media?
Lepiej wyjdzie publikowanie kilka razy dziennie, bo takie jest tu zadanie- dawanie wartości (Rozrywka na Viralu, a dziennik informacyjny musi być na bieżąco.) 
Natomiast niszowa firma nie musi tak często publikować treści, bo skupia się na czymś innym, ma inny model biznesowy.  Oczywiście, to nad czym też należy zwrócić uwagę, to godziny oraz dni publikacji postów. 

 Wybranie metody mierzenia efektywności i rodzaju raportowania. 


 

Dalsze czynniki, to m.in.:  


Wielkość fanpage.  

Inaczej praca wygląda z dużą marką, która ma dziesiątki tysięcy polubień i setki aktywnych odbiorców, a inaczej z marką, która w social mediach zaczyna, szczególnie gdy do obowiązków dochodzi odpowiadanie na komentarze lub/i wiadomości.  


Idendyfikacja wizualna, grafiki.  

To bardzo ważny, kolejny czynnik, który wpłynie na to, ile kosztuje prowadzenie fanpage. Koszt zależny jest głownie od ilości i poziomu zaawansowania grafik, które zostaną wykorzystane na fanpage’u.
Inną ceną będzie nałożenie logo, tekstu i elementów ozdobnych a inna będzie przy złożonych diagramach lub fotomontażu. 

Praca w programie graficznym to dla mnie stały element pracy i wiem, że czasem stworzenie jednej, naprawdę zgranej i dobrej grafiki może trwać czasem nawet kilka godzin. 


Monitoring, moderacja, kontakt z odbiorcami. 

Trzeba kontrolować, co dzieje się na fanpage. Przegląd komentarzy, opinii, wiadomości oraz reagowanie na nie. 
Niekiedy trzeba wejść w dyskusję z odwiedzającymi, a tu trzeba zachować się odpowiednio tak, by unikać ewentualnego kryzysu w social mediach. 

Co ważne, zarówno pozytywne jak i negatywne wpisy/wiadomości wymagają uwagi. Klient, któremu podziękujemy za opinię lub odpowiednio szybko odpowiemy na komentarz, poczuje się bardziej doceniony. 


Dodatkowe działania.  

Prowadzenie fanpage może obejmować wiele innych działań. Organizacja konkursu (legalnego konkursu, który nie grozi usunięciem fanpage jak w przypadku konkursów ,,oznacz X znajomych i udostępnij post”, w których przeważnie i tak nikt nie ,,wygrywa” 😀)  
W przypadku sklepu, można zrobić własny sklep na fanpage na facebooku. Inne dodatkowe czynniki, to przykładowo sesja zdjęciowa, relacje z wydarzeń firmy, tworzenie profesjonalnych wideo. 

 

 

 

Opisałem najważniejsze i najczęstsze czynniki które wpływają na cenę prowadzenia fanpage, ale wciąż nie podałem kwot, chociaż wiem, że już rozumiesz, dlaczego tak ciężko by natychmiastowo wycenić tą pracę. 

 

Widełki w Polsce za taką usługę wahają się od 300zł do 2500zł.   

Oczywiście, w przypadku większych marek lub dużej ilości postów na miesiąc, ceny idą w górę. 



 Aby dowiedzieć się z jakimi wydatkami na prowadzenie profilu swojej firmy Ty powinieneś się liczyć, najlepiej po prostu zapytać.

Jest ogrom możliwości, dlatego tak ważne jest, aby dopasować najlepsze rozwiązania dla Ciebie i Twojej marki. 

Osobiście każdego klienta traktuję indywidualnie, nie dając gotowych pakietów, które są bardzo złym rozwiązaniem. 

Jeśli nie wiesz, czy stworzenie nowego fanpage/oddanie obecnego fanpage w ręce specjalisty jest dla Ciebie, wypełnij brief kontaktowy  lub napisz do mnie Mail ewentualnie po prostu na facebooku.- wspólnie ustalimy strategię, a poznawszy Twoje oczekiwania mogę stworzyć dla Ciebie niezobowiązującą, darmową wycenę. 

DanielPodsiedlik

Kontakt

Twój e-mail: *
Temat
Treść wiadomości: *
Wyślij
Wyślij
Dziękuję za zgłoszenie.
Wypełnij proszę wymagane pola.

Stworzone przez: 
Danielpodsiedlik.pl ©

Napisz do mnie:

Zadzwoń:
796 258 301

E-mail: Kontakt@danielpodsiedlik.pl

Jak zdobyć zlecenia bez doświadczenia?

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Blog

Facebook ogłosił, że udostępnia możliwość udostępniania postów na Facebook Stories oraz poprzez urządzenia z Android.

Jak dodać nową osobę do fanpage?